FAQ – veelgestelde vragen

  1. Waar kan ik een GoldPack bestellen? Uitsluitend via het internet of per telefoon?
  2. Ik heb het formulier ingevuld, hoe lang duurt de levering van een GoldPack?
  3. Waarom ontvang ik maar een X bedrag € ? Het sieraad was bij aankoop veel duurder
  4. Ontstaan er kosten voor mij als ik mijn gouden sieraden verkoop aan GoldPack?
  5. Waarom geeft Goudbode geen informatie over de hoogte van de betaling via de telefoon of op de website?
  6. Kan ik nog van gedachten veranderen na ontvangst van de betaling van Goudbode?
  7. Is het veilig om kostbare gouden voorwerpen te versturen via de post?
  8. Wat is de inhoud van de GoldPack?
  9. Welke voorwerpen accepteert Goudbode?
  10. Hoe zit het met diamanten en andere edelstenen?
  11. Wanneer ontvang ik mijn betaling?
  12. Wat gebeurt er met niet-waardevolle voorwerpen?
  13. Waarom wordt een bankrekening gevraagd.
Q:
Waar kan ik een GoldPack bestellen? Uitsluitend via het internet of per telefoon?
A:
Het GoldPack kunt u natuurlijk ook bestellen via onze gratis hotline: 0.800 tot 6.070.909. Onze Goudbode medewerkers staan u graag te woord.
Q:
Ik heb het formulier ingevuld, hoe lang duurt de levering van een GoldPack?
A:
In het algemeen wordt het GoldPack bij bestellen tot 17.00 uur nog op dezelfde dag per post aan u verstuurd. Is uw bestelling in het weekend opgenomen, duurt het 1-3 werkdagen tot de brief wordt verzonden.
Q:
Waarom ontvang ik maar een X bedrag € ? Het sieraad was bij aankoop veel duurder
A:
De aankoopprijs wordt bepaald door deskundigen en is gebaseerd op het gewicht en de karaat-samenstelling van de sieraden en niet op de hypothetische waarde van de aankoop item wanneer deze in onberispelijke staat is. Dienovereenkomstig kan Goudbode u een prijs aanbieden welke minder is dan de restwaarde.
Q:
Ontstaan er kosten voor mij als ik mijn gouden sieraden verkoop aan GoldPack?
A:
Nee, het verkopen van uw gouden sieraden aan ons is geheel gratis. De frankering van ons GoldPack is vooraf betaald en het pakket is verzekerd. Zelfs als u ons vraagt uw goud terug te sturen, zullen er geen kosten voor u ontstaan. Eventuele kosten voor het retourneren van de betaling (bijvoorbeeld verzendkosten) zijn voor uw eigen rekening.
Q:
Waarom geeft Goudbode geen informatie over de hoogte van de betaling via de telefoon of op de website?
A:
Voordat het goud is geanalyseerd, kunnen wij nog niet bepalen wat het gewicht en de fijnheid is. Aangezien de prijs die wij voor ontvangst zouden noemen altijd zou verschillen van de uiteindelijke betaling, zien wij af van een dergelijke aanpak.
Q:
Kan ik nog van gedachten veranderen na ontvangst van de betaling van Goudbode?
A:
Goudbode biedt een "100% tevredenheid of goud-terug-garantie". Mocht u niet tevreden zijn met de betaling, dan kunt u gebruik maken van onze "100% tevredenheid of goud-terug-garantie" om de overeenkomst te ontbinden, door contact met ons binnen 10 dagen na datum van overschrijving contact op te nemen. Alleen dan heeft u 7 dagen extra de tijd om de betaling aan ons terug te sturen. Goudbode stuurt u uw goud terug. Meer informatie kunt u vinden in onze Algemene Voorwaarden.
Q:
Is het veilig om kostbare gouden voorwerpen te versturen via de post?
A:
Ja. Wij verzekeren uw zending tot 500 euro tegen diefstal en beschadiging. Als u uw gouden sieraden voor een hogere waarde dan 500 euro wenst te verzekeren, vraag voor een verdere GoldPack. Daarnaast is onze GoldPack bewust neutraal gehouden, om geen indicatie van de inhoud te geven.
Q:
Wat is de inhoud van de GoldPack?
A:
De GoldPack bevat alle documenten die u nodig heeft om uw goud op te sturen. Het bestaat uit een gewatteerde en afsluitbaar envelop, een kartonnen verpakkingsmateriaal en een formulier waarop u uw voorkeur van betaling kunt opgeven. De verzendkosten zijn natuurlijk voor Goudbode
Q:
Welke voorwerpen accepteert Goudbode?
A:
Goudbode koopt alles wat goud bevat: kettingen, ringen, broches, bedeltjes, oorbellen, manchetknopen, pennen, dentaal goud goud, enz. Wij richten ons primair op goud, maar betalen u ook als u ons andere waardevolle metalen, zoals platina verzenden en palladium toesturen.
Q:
Hoe zit het met diamanten en andere edelstenen?
A:
Goudbode richt zich op de verwerking van goud en andere edele metalen. Maar we accepteren sieraden met edelstenen, maar bieden u voor de edelstenen geen vergoeding aan. Wij raden u daarom deze te verwijderen aan voordat u het goed opstuurt.
Q:
Wanneer ontvang ik mijn betaling?
A:
Goudbode maakt uw betaling of cheque binnen 24 uur na de evaluatie van uw goud over. Houdt u er rekening mee dat de bankoverschrijving of de levering van de cheque tot drie werkdagen kan duren.
Q:
Wat gebeurt er met niet-waardevolle voorwerpen?
A:
Goudbode koopt geen sieraden die niet gemaakt zijn van edelmetaal. Wij kopen geen zilver. Goudbode stuurt deze sieraden niet terug, tenzij u anders aangeeft binnen 10 dagen na ontvangst van de kennisgeving dat uw artikelen geen kostbare metalen bevatten. Meer informatie kunt u vinden in onze Algemene Voorwaarden.
Q:
Waarom wordt een bankrekening gevraagd.
A:
Een betaling kan alleen worden gedaan door overschrijving op uw rekening of per cheque. Met een overschrijving, kunt u, na onze ervaring, sneller over u geld beschikken.

Bestel een gefrankeerde envelop: gratis en zonder verplichting

Gemiddelde
uitbetaling:
€ 282,42

Tevredene klanten:

Geachte Goudbode-team, hartelijk dank voor de snelle verwerking van mijn zending. Op 19/11/2010 heb ik u enkele goudstukken toegestuurd en op 29.11.2010 was het bedrag EURO 227,42 al op mijn bankrekening bijgeschreven . Zo eerlijk en eenvoudig is het om goud naar geld om te zetten.
Ik ben zeer enthousiast! HEEL ERG BEDANKT! TOPP SERVICE, zonder problemen! Zal u zeker bij anderen aanbevelen.
Ga zo door en het hele team VROLIJK KERSTMIS EN EEN GELUKKIG EN GEZOND NIEUWJAAR EN VOOR 2011 HEEL VEEL SUCCES!
Elfriede B. van P.

Hallo leuk team uit de Gold koerier ... heel hartelijk dank voor de snelle verwerking. Het bedrag is punctueel overgemaakt. Zal u zeker bij anderen aanbevelen. Met vriendelijke groeten.
Caroline G. van L.

Dames en heren, ik dank u voor de eenvoudige afwerking. Met vriendelijke groet.
Richard. Van M. K.

Beste Goudbode Team, ik ben blij hoe alles snel en professioneel is afgewerkt. Heb u meteen aan mijn vriendin aanbevolen, zij heeft uw Goldpack al ontvangen.
Manuela S. van F.

Super - 295 € - nooit gedacht dat mijn oud goud zo veel waard was. Het geld was snel binnen! Heel erg bedankt!
Tina R. van F.

Welnu, wat kan ik zeggen: uw Goudbode-team is echt betrouwbaar en snel! Hartelijk dank voor de betaling van 178,14 EUR!
Henry B. van D.

Hartelijk dank voor de snelle en goede uitvoering. Het is goed om te weten wie te contacteren wanneer men zijn goud naar geld om wil zetten.
Erwin G. van B.

Dames en heren! Ik wil u bedanken voor het snelle overmaken van het geld. Eindelijk een bedrijf dat is eenvoudig en professioneel.
Rudolf W. van A.

Super, met het geld van de sieraden, die ik nooit echt mooi vond, kon ik eindelijk kopen wat ik altijd had gewenst, maar ik nooit veroorloven.
Gabriele. V. in R.

Nu krijg je zelfs geld als men thuis eindelijk opruimt! Dank je wel..
Jenny G. van L.

Beste goud Team, eerst was ik zeer kritisch om mijn goud naar een internetbedrijf te sturen. Des te meer ben ik blij verrast dat alles zo is verlopen zoals u mij hebt beloofd. Een cheque van 256,24 EUR heb ik al verzilverd. Dank je wel!
Verena N. van D.

Dames en heren, ik dank u voor de cheque die ik meteen ga inwisselen. U behandeld uw klanten is zeer attent en uw service is snel en ongecompliceerd. Daardoor voel ik mij, als klant, dat ik eerlijk behandeld ben.
Esther P. van G.

Dank u – de cheque is aangekomen. Snel en correct.
Ilse van R. O.

Dames en heren, ik dank u voor de snelle afhandeling van mijn zending. Ik heb me zeer verheugd over de uitbetaling van € 315,34.
Maria S. uit O.

Geachte Goudbode Team. Hartelijk dank voor de snelle betaling.
Rainer W. van F.

Ook de tweede zending werd snel verwerkt. Service en betaling zijn top.
Mark H. van N.